Dosar Candidatura

  Selecția participanților la mobilitățile de formare din cadrul proiectului se realizează de către Comisia de selecție, cu respectarea prezentei proceduri, în conformitate cu angajamentele asumate prin proiectul aprobat, Contractul de finanțare cu anexele sale, Ghidul Programului Erasmus+ și Apelul Național pentru propuneri de proiecte valabil în anul în care a fost aprobat proiectul.

  ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA PROCESULUI DE SELECȚIE 1. Procesul de selecție se va desfășura conform calendarului stabilit 

- Anexa

 1;

 2. Informarea cadrelor didactice din liceul nostru privind procedura de selecție, se va realiza prin apel public la nivelul organizației, utilizând atât mijloacele de comunicare online, cât și pe cele tradiționale (afișarea la avizierul Erasmus+);

 3. Descrierea rezultatelor învățării pentru fiecare curs se regăsește în Anexa 2 (cu mențiunea că pot interveni modificări referitoare la curs, programul și locul de desfășurare al acestuia, în funcție de oferta/disponibilitatea furnizorului/evoluția situației epidemiologice); 

4. Responsabilitățile și activitățile care vor trebui desfășurate de cadrele didactice participante la cursurile de formare sunt specificate în Anexa 3.

 5. Transparența informațională și decizională, aplicarea riguroasă a criteriilor făcute publice – vor asigura egalitatea de șanse pentru participanții la procesul de selecție. În selecție se vor respecta principiile echității și non-discriminării. 

6. ÎNSCRIEREA ȘI ÎNREGISTRAREA DOSARULUI DE CANDIDATURĂ 

6.1. Depunerea dosarelor de candidatură se va face la secretarul Comisiei de implementare a proiectului, prof. Sin Carmen, cu număr de înregistrare în registrul proiectului.

 6.2. DOSARUL DE CANDIDATURĂ VA CONȚINE URMĂTOARELE DOCUMENTE: • Opisul dosarului; • Copie CI; • Cerere-tip de înscriere (Anexa 4); • Declarație – tip pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (Anexa 5) • Declarație de disponibilitate în vederea participării la toate activitățile din cadrul proiectului Erasmus+ (Anexa 6) • CV Europass; • Scrisoare de intenție cu exprimarea opțiunii pentru tipul de formare la care dorește să participe candidatul (curs structurat sau job shadowing) și argumentarea necesității de formare; • Adeverință din care să reiasă vechimea în muncă și statutul (cadru didactic titular, profesor diriginte); • Documente care să ateste competențele digitale: diplomă de studii în domeniu/ certificat ECDL/ certificate pentru absolvirea unor cursuri în domeniul digital; documente din care să reiasă nivelul de cunoaștere a unei limbi de circulație internațională; documente care să ateste formarea /dezvoltarea profesională; • Documente din care să reiasă participarea candidatului la concursuri/ proiecte/ activități educative care dovedesc preocuparea acestuia pentru dezvoltarea instituțională; • Documente din care să reiasă implicarea candidatului în viața școlii.

 6.3. Documentele vor fi numerotate și așezate în dosar în ordinea menționată în prezenta procedură. 6.4. Dosarele care nu conțin toate documentele menționate la articolul 6.2. din prezenta procedură vor fi respinse.

 6.5. Dacă în dosarul candidatului nu există copii ale documentelor justificative, conform criteriilor de selectie mentionate la punctul 8, acestea nu vor primi punctajul aferent în procesul de evaluare.

  DESFĂȘURAREA SELECȚIEI 

.1. Comisia de selecție va cuprinde 3 membri. 

2. Componenta Comisiei de selecție va fi stabilită de către echipa managerială/ de proiect a școlii, prin decizie internă. 

3. Comisia de selecție va fi formată din 3 membri, cadre didactice/cadre didactice auxiliare ale școlii, care nu aplică pentru cursurile de formare din cadrul acestui proiect.

 4. Principalele atribuții ale Comisiei de selecție sunt: - verificarea și evaluarea dosarelor (verificarea administrativă); - afișarea listei candidaților înscriși; - evaluarea candidaților (CV, scrisoare de intenție, interviu); - afișarea listei candidaților admiși; - soluționarea contestațiilor; - afișarea rezultatelor finale; - întocmirea listei participanților la cursuri și a rezervelor în ordinea descrescătoare a punctajelor; - întocmirea procesului verbal al selecției și predarea acestuia către coordonatorul proiectului; 

5. Membrii Comisiei de selecție vor asigura: - evaluarea obiectivă a candidaturilor; - transparența procesului de selecție; - respectarea procedurilor și a termenelor stabilite în calendarul selecției; - păstrarea confidențialității pe toată durata evaluării; 

6. PROBELE SELECȚIEI vor fi:

 PROBA 1 – Evaluarea dosarului de candidatură 

PROBA 2 - Interviul 

7. CONDIȚII DE ELIGIBILITATE 

1. Cadrul didactic participant trebuie: - să fie profesor titular al școlii cu o vechime de minimum 3 ani; - să fie membru activ în comisiile pe discipline și/ sau probleme la nivelul școlii; - să aibă funcție de profesor diriginte; - să facă dovada implicării în activități extrașcolare care necesită spirit de echipă, de colaborare, precum și abilități de comunicare; - să aibă disponibilitatea de a participa la toate activitățile din proiect pentru care a fost selectat/selectată; - să manifeste disponibilitate pentru sarcini și activități suplimentare neremunerate, dar strict necesare implementării proiectului (întocmire rapoarte/procese verbale/ activități de diseminare, implicarea în procesul de identificare și selecție a celor mai potriviți furnizori de formare etc.); - să fie de acord ca materialele rezultate în urma activităților (proiecte/ fotografii/prezentări audiovideo, etc), să fie utilizate în scopul proiectului Erasmus+ – prin menționarea pe internet, site-ul școlii, site-ul proiectului, rețelei de socializare Facebook, cât și prin publicarea lor în presa locală. -să manifeste disponibilitate pentru desfășurarea activităților de mobilitate în mediul online (activități virtuale). 

2. Un cadru didactic poate participa la un singur curs de formare pe parcursul implementării unui proiect (aferent unui contract încheiat cu AN). 

3. Nu sunt eligibili pentru a participa la mobilități membrii Comisiei de selecție.

 CRITERII DE SELECȚIE pentru fiecare probă:

1. PROBA 1

 EVALUAREA DOSARULUI – 70 PUNCTE:

 1. CV Europass – 20 puncte - format general (organizare informații, respectare format, tehnoredactare) 2. Scrisoare de intenție – 10 puncte a. format general (respectare format standard, tehnoredactare, claritatea și coerența mesajului, ortografie și punctuație) b. conținut (exprimarea opțiunii pentru tipul de formare – curs structurat sau job shadowing, expunerea motivației și a argumentelor, corelarea motivației cu nevoile instituției, descrierea competențelor deținute care recomandă candidatul, menționarea unei nevoi personale de formare care corespunde nevoii instituției ca parte din proiect și care va fi remediată prin implicarea în proiect)

 3. Documente care să ateste pregătirea profesională – 15 puncte a. competențe digitale – 5 puncte b. competențe lingvistice – 5 puncte c. alte cursuri de formare relevante pentru atingerea obiectivelor proiectului (în domeniul învățării online, mentorat, formator/ managementul clasei de elevi, metode de predare-evaluare, etc.) – 5 puncte 

4. Documente care să ateste implicarea în proiecte/ activități educative – 15 puncte a. la nivelul școlii – 5 puncte b. la nivel local/ județean– 5 puncte c. la nivel național/ internațional– 5 puncte 

5. Documente care să ateste implicarea în viața școlii – 10 puncte - activitatea desfășurată în cadrul unor comisii la nivelul școlii (responsabil de/membru (1p) în comisii școlare, implicare în activități care au condus la creșterea prestigiului școlii/ internationalizarea scolii – scriere de proiecte (2p), premii obținute cu elevii (2p), diversificarea ofertei curriculare a școlii prin CDȘ-uri (2p), initierea/implicarea in activitati/proiecte în domeniul digitalizării (2p), lucrări publicate (1p) 

 PROBA 2/ INTERVIUL – 30 PUNCTE: - va include întrebări referitoare la: cunoștințele candidaților privind obiectivele proiectului Erasmus, perioada desfășurării, motivația de a participa la mobilități, impactul pe care aceștia consideră că îl va avea cursul în formarea lor profesională și în orientarea optimă a elevilor școlii în alegerea unei profesii, precum și modalitățile alese pentru diseminarea rezultatelor participării la acest proiect (15p);

 - fiecare candidat va prezenta și o schiță de proiect/ activitate cu aplicabilitate în domeniul digitalizării, care să fie adaptat(ă) la nevoile școlii (15p);

 NOTĂ: Inițiatorii/membrii echipei de scriere a proiectului vor primi din oficiu cele 30 de puncte aferente etapei de interviu, in cazul in care aceștia vor dori sa participe la mobilități.

  CRITERII DE DEPARTAJARE între candidații cu punctaje egale, în următoarea ordine:

 1. acumularea a 90 de credite transferabile;

 2. perioada de activitate didactică activă rămasă mai lungă 

3. activitatea desfășurată în cadrul comisiilor de lucru la nivelul școlii 

4. implicarea în activități/ proiecte în domeniul digitalizării/ proiecte internaționale sau realizarea a cel puțin un proiect eTwinning 

10. Nu există limită minimă de punctaj. Ierarhizarea se va face pentru fiecare curs în parte, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut, în funcție de opțiunile candidaților.

 11. Rezultatele finale vor fi publicate pe site-ul școlii, la avizierul Erasmus+ și la avizierul din cancelarie. 

12. Dacă un participant declarat admis nu poate efectua mobilitatea, locul este preluat de primul ca punctaj de pe lista de rezervă. 

13. Eventualele contestații referitoare la Proba 1 se rezolvă în prezența candidatului de către Comisia de selecție, conform calendarului procesului de selecție. 

14. Nu se admit contestații ale rezultatelor Probei 2 (interviul).

 III. DISPOZIȚII FINALE 1. La încheierea procesului de selecție, președintele Comisiei de selecție va preda coordonatorului de proiect un proces verbal al selecției, semnat de toți membrii Comisiei de selecție, împreună cu borderourile, fișele de evaluare și rezultatele candidaților. 2. Anexele 1 - 10 fac parte integrantă din prezenta procedură de selecție.

 IV. ANEXE 

Anexa 1 – Calendarul selecției participanților la mobilități 

Anexa 2 – Rezultatele învățării pentru fiecare tip de curs 

Anexa 3 - Responsabilitățile și activitățile care vor trebui desfășurate de cadrele didactice selectate Anexa 4 – Cerere-tip de înscriere 

Anexa 5 - Declarație pentru utilizarea datelor personale în cadrul proiectului Erasmus+

 Anexa 6 - Declarație de disponibilitate în vederea participării la toate activitățile din cadrul proiectului Erasmus+

 Anexa 7 – Grila administrativă de evaluare a dosarelor candidaților 

Anexa 8 – Grila de evaluare tehnică a dosarelor candidaților – PROBA 1 

Anexa 9 – Grila de evaluare tehnică a candidaților –

 PROBA 2/ INTERVIU 

Anexa 10 – Rezultate etapa de selecție a candidaților pentru participarea la mobilități în cadrul proiectului Erasmus + 

 ANEXA 1 CALENDARUL SELECȚIEI PARTICIPANȚILOR LA CURSURI DE FORMARE în cadrul proiectului Erasmus+ - Acțiunea Cheie 1 – Educația școlară (SCH)

CALENDARUL SELECȚIEI PARTICIPANȚILOR LA CURSURI DE FORMARE în cadrul proiectului Erasmus+ - Acțiunea Cheie 1 – Educația școlară (SCH) Nr. crt. Activitatea Responsabil Termen 1. Emiterea deciziei interne referitoare la componența Comisiei de selecție Director Decembrie 2023

 2. Informarea cadrelor didactice din liceu cu privire la procedura de selecție Responsabil selecție și pregătire participanți Consiliul profesoral 16.01.2024 

3. Postarea prezentei proceduri pe site-ul școlii, afișarea sa la avizierul Erasmus+, informare prin intermediul grupului yahoo / whatsap Coordonator proiect 16.01 – 18.01.2024

 4. Depunerea dosarelor pentru înscrierea la concursul de selecție la secretarul comisiei de implementare (prof. Sin C), cu număr de înregistrare Coordonator proiect Responsabil selecție și pregătire participanți Secretar Comisie de implementare 19.01.2024 – 23.01.2024 

5. Verificarea dosarelor și afișarea listei candidaților înscriși pe site-ul scolii, avizierul Erasmus + Comisia de selecție 24.01.2024 

7. Evaluarea dosarelor candidaților Comisia de selecție 24.01-28.01.2024

8. Susținerea interviului de către candidați Comisia de selecție 29.01.-31.2024

 9. Afișarea rezultatelor (pe site-ul școlii, la avizierul Erasmus+ și la avizierul din cancelarie) Comisia de selecție 1.02.2024 

10. Depunerea contestațiilor pentru proba 1 La secretarul Comisiei de implementare (prof.Sin  C) Comisia de selecție Secretar Comisie de implementare 2.02.2024 

11. Soluționarea contestațiilor Comisia de selecție 5.02.2024 

12. Afișarea rezultatelor finale (pe site-ul școlii, la avizierul Erasmus+  Comisia de selecție 6.02.2024

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Acreditare Erasmus 2023-2024